Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Umělecká škola Brno
Divišová, Diana ; ing.arch. Lukáš Ležatka, Ph.D (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
Tématem zadání byl návrh novostavby Umělecké školy Kraví hora. Tato škola bude využívána obyvateli všech věkových skupin z Brna a okolí. Pozemek se nachází na území Brno - Kraví hora. Je vymezen ulicí Kraví hora, přilehlým parkem s hvězdárnou a planetáriem a zahrádkářskou kolonií. Parcela je ve svažitém terénu a v současné době se na ní nachází 21 objektů sloužících podnikatelským subjektům. Parcela je z velké části obklopená zelení zahrádkářské kolonie a přiléhajícího parku. Nejbližší stavbou je objekt hvězdárny a planetária. V blízkosti se nachází také sportovní areál a koupaliště. Navržený objekt je tvořen z kvádrů, které jsou na sebe skládány v různých výškových úrovních což umožňuje, aby v každý kvádr měl svůj samostatný účel (obor): hudební, literárně-dramatický, výtvarný, polyfunkční sál a taneční obor. Jednotlivé objekty jsou propojeny rampou, která není bezbariérová, slouží tedy pro spojení těchto jednotlivých objektů a také má funkci architektonickou a estetickou. V severním rohu pozemku se nachází parkovací stání, příjezd je zajištěn po ulici Kraví hora. Při jihozápadní hranici pozemku je svah terasovitě upraven pro odpočinkové aktivity.
Internetový portál hudební skupiny
Borek, Tomáš ; Bidlo, Michal (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je návrh a implementace Internetového portálu hudební skupiny v jazyce PHP, za využití databázového serveru MySQL a jeho nasazení do provozu. Internetový portál splňuje funkci prezentace hudební skupiny a členům hudební skupiny umožňuje dynamickou správu informací. Pro návštěvníky portálu je připravena možnost vkládání příspěvků do širokého spektra diskuzí, hlasování v anketách a možnost registrace do portálu.
Experimentální hardwarový hudební nástroj kombinující elektronický a elektromechanický zvukový zdroj
Pešán, Michele ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a realizovat experimentální elektroakustický hardwarový hudební nástroj; experimentálnost spočívá v neobvyklé kvalitě zvuku, netradičním způsobu ovládání a vzhledu nástroje.
Muzikálový sbormistr jako interpretační poradce
Balašová Trčková, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
RESUME Cílem práce je zmapovat na základě historického a společenského pozadí vývoj muzikálu jako hudebního žánru a v rámci uvedených souvislostí sledovat proměnnou úlohu sborových partů v tomto hudebně dramatickém oboru. Na vybraných sborových ukázkách demonstrovat, jakou cestou se ubíral vývoj interpretace muzikálových sborů. Tato teoretická východiska vyústí v konkrétní doporučení pro práci muzikálového sbormistra. Druhá část je zaměřena na úlohu dechu v přípravě interpreta na výkon.
Komunikační strategie muzikálů uváděných v Divadle Broadway na příkladu muzikálu Kleopatra
Lichtenbergová, Anna-Marie ; Orban, Karol (vedoucí práce) ; Báča, Ladislav (oponent)
1 Abstrakt Bakalářská práce s názvem Komunikační strategie muzikálů uváděných v Divadle Broadway na příkladu muzikálu Kleopatra popisuje charakteristiku komunikačních strategií v oblasti soukromých muzikálových divadel v Čechách. Zaměřuje se přímo na konkrétní muzikál Kleopatra, který se stal v České republice legendou a je produkován společností Cleopatra musical, s. r. o. a uváděn v pražském Divadle Broadway. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické nás seznamuje se základními pojmy jako divadlo či muzikál a věnuje se teorii komunikační strategie a komunikačního mixu. Praktická část charakterizuje společnost Cleopatra musical, s. r. o. a Divadlo Broadway a popisuje vývoj komunikační strategie muzikálu Kleopatra od roku 2001 až do roku 2014. Na závěr tato práce celou komunikaci včetně veškerých nástrojů komunikačního mixu hodnotí. Na úplném konci jsou doporučeny návrhy na zefektivnění komunikace muzikálu Kleopatra a také na využití poznatků při propagaci jiného muzikálového díla produkovaného touto společností.
Evolution of American Musical Theatre: A Sociological Perspective
Asimenou, Gavriella ; Sanders, Edel (vedoucí práce) ; Svoboda, Čeněk (oponent)
THE EVOLUTION OF AMERICAN MUSICAL THEATER 4 Abstrakt V tomto dokumentu se zabývám vývojem muzikálu na pozadí sociálních otázek, které převládaly ve společnosti dříve a nepřestávají nás ovlivňovat ani v současnosti. Tato diplomová práce zkoumá návaznost muzikálu jednotlivých období na tehdejší problémy, například na světové války, hospodářskou recesi a rasismus. Ve svém rozboru vycházím ze sociálních problémů ve Spojených státech amerických apůvod a vývoj muzikálu jako umělecké formy se pokouším zdůraznit kombinací různých vlivů, jimiž mohlo být lidstvo zmítáno právě v době vzniku jednotlivých děl. Dokument obsahuje poznatky ze studia knih, časopisů, encyklopedií i webových stránek. Výsledná zjištění se velmi podobají: život je koloběhem a společenské tendence ani vzorce chování se nejspíše nikdy výrazně nezmění, přestože víra v lepší společnost neutuchá. Možná nejsilnějšími fenomény, které lidem nabízí únik od sociologických problémů, jsou hudba a divadlo. Klíčová slova: muzikály, společnost, kultura.
Medializace Rusalky - jazyková sémioza opery a muzikálu (komparativní sémiotická analýza)
Pavézková, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Podzimek, Jan (oponent)
Diplomová práce se snaží zachytit rozdílnou semiózu dvou hudebních žánrů - tradiční opery Rusalka, která má své nezastupitelné místo v truhlici české národní hudby, a stejnojmenného muzikálu. Na základě teoretických poznatků sémiotiky jako vědy, přístupu F. de Saussura, Ch. S. Peirce a R. Barthese rozkrývá skrze sémiotickou analýzu významové prvky, jež jsou specifické pro umění, jako je divadlo. Pozornost je směřována na znak jako hlavní nástroj semiózy a jeho klasifikaci na základě tří ontologických kategorií Ch. S. Peirce. Analýza se soustředí na dekódování sémiotických systémů užitých v obou žánrech (libreto, hudba, postavy, příběh, technické a symbolické prostředky záběrů). Zabývá se také otázkou intertextuality a ideologickým pozadím textu. Snaží se tak porovnat odlišnosti či podobnosti různých sémiotických kódů stejné úrovně a zachytit jejich originalitu a specifičnost. Práce se zároveň zaměřuje na dominantní sémiotický kód obou žánrů, který je jednak dán systémovými distinkcemi mezi operou a muzikálem, na druhou stranu je ale především předurčen konkrétními pragmatickými rysy v dané komunikační události.
Muzikálový projekt jako prostředek seberealizace nadaných gymnaziálních studentů
Borůvková, Markéta
Disertační práce se zabývá možnostmi, způsoby a formami sebeuplatnění nadaných gymnaziálních studentů v rámci realizace muzikálového projektu na víceletém gymnáziu (konkrétně se jedná o nastudování muzikálového díla Evita realizované na Matičním gymnáziu Ostrava, p.o.). Práce zjišťuje, zda muzikálový projekt vedený v tomto školním prostředí je vhodným prostředkem pro seberealizaci nadaných gymnaziálních studentů, a dále stanovuje, jakým způsobem se seberealizace těchto subjektů uskutečňuje, kterých oblastí se týká a v neposlední řadě, co představuje u takto nadaných studentů motivační a iniciační stimuly pro činnost v rámci projektu a aktivní spolupráci na něm. V teoretické části vychází text z vymezení základní terminologie vtahující se k problematice nadání, jeho typologie a specifikace výuky a výchovy nadaných jedinců. Text se dále zaměřuje na potenciál muzikálu jako žánru a shrnuje předpoklady, pro které se muzikál jako syntetická forma integrující několik uměleckých složek může stát vhodným materiálem k projektovému způsobu výuky v prostředí školy. Výzkumná část disertační práce postavená na originálním exploračním šetření vychází z realizace konkrétního muzikálového díla provedeného v rámci projektové výuky na víceletém gymnáziu. V první fázi šetření provádí a zpracovává nominaci jedinců...
Pod taktovkou - muzikál! (Kompetence dirigenta při procesu nastudování muzikálového představení Legenda jménem Holmes)
Nováková, Kateřina ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce se zabývá oblastí muzikálového divadla a specifikuje veškeré činnosti a kompetence dirigenta při přípravě a následné realizaci muzikálového představení. Text práce sestává ze dvou částí. Teoretická část popisuje charakteristiku muzikálové formy, její stručné světové dějiny a integraci do českého prostředí. Také mapuje historii Hudebního divadla Karlín a představuje profily současných dirigentů této scény. Cílem teoretické části je uvést čtenáře do problematiky muzikálového žánru a představit jeho tři základní složky: hudbu, drama a pohyb. Dále pak poukázat na rozdíly mezi muzikály klasickými a těmi, které jsou revuálního typu. Druhá, praktická část, se zaměřuje na dirigentskou profesi v oblasti hudebně- dramatického žánru. Demonstruje specifické činnosti dirigenta ve dvou stěžejních žánrech hudebního divadla: opeře a muzikálu. Dále se věnuje výrazovým prostředkům, se kterými muzikálový dirigent pracuje, a to především s důrazem na tempo, které je předmětem častých diskuzí mezi členy různých uměleckých složek muzikálového představení. V dalších kapitolách pak představuje muzikál Legenda jménem Holmes, jeho scénář a hudební styl. Proniká do problematiky kompetencí dirigenta během jednotlivých zkoušek, chronologicky řazených dle časové posloupnosti, při nastudování muzikálového...
Experimentální hardwarový hudební nástroj kombinující elektronický a elektromechanický zvukový zdroj
Pešán, Michele ; Indrák, Michal (oponent) ; Dlouhý, Dan (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a realizovat experimentální elektroakustický hardwarový hudební nástroj; experimentálnost spočívá v neobvyklé kvalitě zvuku, netradičním způsobu ovládání a vzhledu nástroje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.